Nyheter

Vinnarskallen gick från is till IT

 

Tidigare hockeyspelaren Johan Andersson hjälpte Växjö Lakers att gå upp till högsta serien. Nu har han bytt arena och är affärsutvecklare på Griffel med skärmlösningar som specialitet.

”Jag gillar att jobba hårt och nå fram till resultat”, säger Johan på Griffel.

 

För några år sedan köpte Griffel Sharp i Växjö och breddade därmed sitt erbjudande. Förutom snabb uppkoppling, nätverk och serverlösningar finns nu allt inom dokumenthantering, kassalösningar samt konferensrumsteknik och digitala skyltar hos Griffel.

– Vi har en stor bredd när det gäller produkter och tjänster. Vi är experter på allt som ett företag kan behöva när det gäller IT, både hårdvara och mjukvara, säger Johan.

 

Teknik + människa = sant

I en allt mer digitaliserad värld tycker Johan det är viktigt att betona huvudsyftet med att implementera nya IT-lösningar: Det ska hjälpa människor i vardagen och underlätta för personliga möten.

En uppgraderad konferenslösning, eller skärmar till butikslokalerna, ska ha användarvänlighet i fokus.

– Det finns ingen mening med att ha många funktioner om användaren inte kan nyttja dem. Vi utgår alltid från det mänskliga, tekniken är till för att förstärka den personliga kontakten, säger han.

 

Smarta konferenslösningar

Johan återkommer till det personliga när det gäller hans eget sätt att möta kunderna. För honom är det viktigt att vara ute hos kunderna för att få en bra uppfattning om hur en lösning ska fungera i praktiken.

För att till exempel skapa en bra konferenslösning med rätt ljud och bild, vill han veta hur den ska användas, och hur rummet där den ska installeras ser ut.

– Det är inte alltid det dyraste som är det bästa. Varje kund har sina unika behov, och jag bidrar med min expertis. Nu när Griffel och Sharp jobbar tillsammans har vi ett stort utbud med lösningar i framkant, säger han.

 

Lakers trotjänare

För många är Johan “Bois” Andersson känd som en trotjänare i Växjö Lakers. Den intensive och slitstarke forwarden var med och tog hockeyklubben från den näst högsta serien till den högsta för drygt tio år sedan. Där är klubben kvar än i dag.

Johan har lagt skridskorna på hyllan men konstaterar att jobbet som säljare och affärsutvecklare, först på Sharp och nu på Griffel, inte är väsensskilt från livet som hockeyproffs.

I varje uppdrag sätter han upp tydliga mål för vart man ska nå och den stora tillfredsställelsen kommer när han och kunden är i mål.

– Engagemang är a och o. Man måste bry sig om sina kunder. Det handlar om att jobba hårt, lösa problem och att ge återkoppling. Mina kunder kan lita på mig och tillsammans hittar vi lösningar som hjälper deras verksamhet att växa, säger han.

Om du är intresserad av att veta mer om skärmlösningar och vad vi kan göra för dig - kontakta Johan på telefonnummer 0470 - 70 40 92 eller via e-post johan.andersson@griffel.se